لما جهاز الحاسب الالى بيعمل صوت كبير وده بيكون من المروحة
بضربوا بالجزمة بيشتغل عدل :)
تحذير هذا من باب المزاح متعملش كده احسن يخرب :D
على فكرة  للناس اللى بتقول مش هايحصل حاجة لو ضربت الجهاز 
ممكن ضربة غبية فى مكان معين تبوظلك الهارد او تسبب تلف فى البوردة لان في حاجات حساسة جدا فى الهارد لو اتهزت كده هاتلك هارد جديد يا معلم والبوردة لو حصل فيها تلف هوب ممكن وانت بتشغل الجهاز تتحرق كلها
  المهم انت متضربش زي الاغبياء عندك حلول 
1-- شوف الصوت ده جاي منين ؟ 
ممكن الصوت جاي من مروحة الباور سبلاى يبقى تروح تهزها كده او خبط عليه بالراحة وشوف هايحصل ايه فى الصوت او تاخد الجهاز وتروح لواحد بيفهم فى الهارد وير
 
او ممكن يكون فيه سلك جاي فى مروحة الCPU يبقى تفتح الcase وتبوص
 ممكن يكون مروحة ال Cpu بايظة عامله الصوت ده يبقى تروح لواحد بتاع هارد وير او تجيب مروحة وتركبها بنفسك
 ممكن يكون الصوت من ال Cd-room ^_^

انتهى الموضوع :)
شكرا لزيارتكم مدونة اعتراف 

4 التعليقات :

غير معرف يقول...

ذى مآ بعمل مع جهآزى بآلظبط :P

Unknown يقول...

انا بعمل كدة بجد

E.Group يقول...

وانا كمان بعمل كده بس ساعات بطبطب عليه بيسكت هههههه

غير معرف يقول...

هههههههههه الظاهر مش انا وحدي عندي نفس المشكله

ومش انا لوحدي اللي بمد ايدي عليه ^^

إرسال تعليق

التعليق العادي